آشپزی

ساخت وبلاگ

طرز تهیه یک غذای ساده و خوشمزه با مرغ

آشپزخانه نمناک مواد لازم سینه مرغ چرخ شده  1 عدد تخم مرغ 1 الی 2 عدد جعفری خرد شده  1/3 فنجان نمک 1 قاشق غذا خوری

فلفل سیاه 1/2 قاشق غذا خوری

فلفل دلمه ای از هر رنگ 1 عدد پیاز خرد شده 1 عدد متوسط سیر خرد شده  2 حبه پونه خشک شده 1/2 قاشق چای خوری روغن زیتون  2 قاشق غذا خوری برای سرخ کردن آرد   2 قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی   در صورت دلخواه  1 الی 2 قاشق غذا خوری   طرز تهیه برای قلقلی ها:بعد از ساتوری کردن گشنیز و ریز کردن سیر آنها را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و مرغ چرخ شده را به همراه آرد و ادویه به مواد اضافه می کنیم. تخم مرغ ها و رب گوجه فرنگی را هم به مواد اضافه می کنیم و خوب آنها را با هم مخلوط می کنیم.

 یک غذای ساده

بعد از مخلوط کردن و ورز دادن مواد آنها را به شکل قلقلی های ریز در می آوریم.

قلقلی

  قلقلی ها را بعد از اینکه خوب فرم دادیم داخل ماهی تابه سرخ می کنیم.

پیاز را در یک ظرفی دیگر با روغن سرخ می کنیم و بعد از سبک شدن پیاز فلفل های رنگی را هم اضافه کرده و تفت می دهیم.

طرز تهیه یک غذای ساده

قلقلی های سرخ شده را به مواد داخل ماهی تابه اضافه می کنیم و کمی با هم تفت می دهیم تا طعم مواد به خورد هم برود. داخل ماهی مواد 1/2 پیمانه آب می ریزیم و اجازه می دهیم با شعله کم چند دقیقه بپزد و بعد در ظرف مورد نظر سرو می کنیم.

  طرز تهیه یک غذای ساده و خوشمزه

 

نکات تکمیلی در مورد طرز تهیه یک غذای ساده

طرز تهیه یک غذای ساده جزو خوراک - مرغ و پرنده میباشد زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 40 دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 10 دقیقه میباشد . طرز تهیه یک غذای ساده را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید . همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری - افطار - میل کرد . توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .
آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : آشپزی ساده, نویسنده : شهلا شیدایی ashpaaz بازدید : 141 تاريخ : يکشنبه 25 مهر 1395 ساعت: 4:47

خورشت فسنجان با مرغ

فسنجان,خورش,مرغ,خورشت,گردو,خورش با گردو,خورش فسنجان,خورشت فسنجان,خورشت فسنجان با مرغ,دارچین,رب انار,روغن و گردو,غذا با گردو,فسنجان ترش,فسنجان سنتی,فسنجان شیرین,فسنجان مجلسی,فسنجون

آکاایران: خورشت فسنجان با مرغ

  خورشت فسنجان با مرغ   بنا به گزارش آکاایران : گردو 400 گرم  .  مرغ 4 تکه  .  پیاز 1 عدد  .  برگ بو 2 عدد رب انار 5 قاشق غذاخوری  .  شکر 3 قاشق غذاخوری  .  نمک.فلفل.زردچوبه به مقدار لازم  

,فسنجان,خورش,مرغ,انواع خورش ، انواع خورشت ، انواع قلیه

  طرز تهیه : گردوها را چرخ کنید ، درون قابلمه مقداری اب سرد بریزید و گردوها را اضافه کنید سپس حرارت را زیاد کنید تا اب بجوش بیاید ، پس از اینکه اب جوش امد حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت 2 – 3 ساعت گردوها با اب بجوشد تا کاملا به روغن بیافتد.   در این مدت مرغ را اماده کنید ، پیاز را ریز کنید و بهمراه تکه های مرغ درون قابلمه ای جداگانه بریزید ، کمی روغن بریزید ، فلفل ، نمک ، زردچوبه و برگ بوها را اضافه کنید و با حرارت ملایم تفت دهید ، پس از اینکه مرغ کمی سرخ شد 2 لیوان اب اضافه کنید و 1 ساعت با حرارت ملایم بگذارید مرغ نیم پز شود.  

,فسنجان,خورش,مرغ,انواع خورش ، انواع خورشت ، انواع قلیه

    پس از پخت گردوها و زمانی که به روغن افتاد میتوانید رب انار را اضافه کنید ( رنگ تیره خورش از پخت گردو بدست میاید و رب انار برای ایجاد طعم ترش و ملس به غذا کاربرد دارد ) ، شکر و کمی نمک اضافه کنید سپس فسنجان را تست کرده و چاشنی را بنابر میل تان تنظیم نمائید.   پس از اینکه طعم مطلوب را بدست اوردید مرغ پخته را اضافه کنید و حدود 2 ساعت بگذارید مرغ درون فسنجان با حرارت ملایم بجوشد ، پس از این مدت زمان فسنجان را در ظرف بریزید و همراه با برنج سرو کنید.   نکته ها : حتما گردوها را با اب بسیار سرد مخلوط کنید تا به گردوها شوک وارد شده و روغن درون گردوها ازاد شود ، اب را از همان ابتدای کار زیاد نریزید بلکه کم کم و در طی مراحل پخت اضافه کنید.   مقدار استفاده از رب انار و شکر در فسنجان سلیقه ای میباشد و میتوانید بنابر ذائقه تان از رب انار و شکر کمتر یا بیشتر استفاده کنید ، فسنجان نیاز به روغن خاصی ندارد و روغنی که در انتهای پخت ایجاد میشود همان روغن گردوست.   میتوانید بجای مرغ از گوشت چرخ کرده قلقلی شده استفاده کنید ، در اینصورت در انتهای پخت فسنجان و در زمان کشیدن در ظرف گوشت قلقلی را با خورش سرو کنید ، در صورت تمایل میتوانید به جای برگ بو از 1 قاشق چایخوری دارچین در زمان قرار دادن مرغ در مایه فسنجان به خورش تان اضافه کنید.  

آشپزی...
ما را در سایت آشپزی دنبال می کنید

برچسب : فسنجون, فسنجون با مرغ , نویسنده : شهلا شیدایی ashpaaz بازدید : 188 تاريخ : چهارشنبه 14 مهر 1395 ساعت: 4:06